OP SCHOOL ETEN

Over de middag

De leerlingen kunnen zelf hun lunchpakket meebrengen naar school en betalen dan enkel remgeld. Men kan ook soep bestellen voor bij het lunchpakket.

De warme maaltijden worden verzorgd door AGAPE (klik HIER voor meer info). Deze gerechten dienen voordien besteld te worden. Ze worden ter plaatse gestoomd. De prijzen bedragen € 5,50 voor een warme maaltijd in de lagere school, € 4,40 voor een warme maaltijd voor een kleuter, € 1,30 voor soep en € 0,75 remgeld voor boterhammen. Maaltijden worden maandelijks online doorgegeven via deze LINK. Super snel en gemakkelijk voor de ouders!

Tijdens de dag

Op onze school proberen we ons te houden aan een uitgestippeld gezondheidsbeleid. Onze school werkt actief mee aan een gezonde ‘op’voeding van de leerlingen. Er wordt gevraagd dat de kinderen enkel water meebrengen naar school en geen fruitsap of gesuikerde melkdranken (Fristi of chocolademelk). Om ook rekening te houden met het afvalbeleid en het milieu drinken de kinderen hun water uit herbruikbare flessen of drinkbekers. We vragen aan de ouders om te kiezen voor een gezond tussendoortje, elke dag een stuk fruit of liefst twee! Ook een gezonde koek (mueslireep of granenkoek) proberen we aan te moedigen. Vanaf de peuterklas tot en met het vierde leerjaar biedt de school tijdens de ochtend koekjes aan tegen een kleine vergoeding van de ouders. Zo heeft iedereen zeker een gezonde koek en is die voor iedereen van de klas dezelfde.